1. Забезпечити засвоєння знань про замкнутому круговороті шляхом зміни екосистеми;
  2. Вчити аналізувати, порівнювати і узагальнювати отримані знання шляхом вирішення проблемних питань;
  3. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Засоби навчання: комп’ютер, екран, проектор, компакт-диск «Світ природи» Г.О. Аствацатуров та ін. Магнітофон, підручник «Навколишній світ» Мешканці Землі, 3 клас, 2 частина, А.А. Вахрушев, Атлас Самарської області (рослини і тварини, занесені до Червоної книги), таблиці екосистеми, ілюстрації, макети поверхні Землі, сухі гриби з дерев, схеми екосистем, роздатковий матеріал із завданнями для роботи в групах.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

– Налаштуємося на урок. Вправа «Створи в собі Сонце» (релаксація).

(Магнітофон. Включена музика. Руки витягнуті на парті долонями вгору)

У природі є сонце. Воно світить і всіх любить і гріє. Давайте створимо сонце в собі. Закрийте очі, уявіть в своєму серці маленьку зірочку.

Подумки направляємо до неї промінчик, який несе любов. Ми відчуваємо, як зірочка збільшилася. Направляємо промінець, який несе мир, зірочка стала ще більше.

Я направляю до зірочці промінчики, які несуть здоров’я, радість. тепло, світло, ніжність, ласку.

Тепер зірочка стає великою, як сонце. Воно несе тепло всім, всім, всім (руки в сторони вгору).

2. Бліц-опитування.

– Урок наш почнемо як завжди з бліц-опитування.

– Доповніть фрази назвами складових частин екосистеми.

  1. Частина екосистеми, в якій розташовані коріння рослин – це … (Грунт).
  2. Мешканці екосистеми, до яких належимо і ми з вами – … (Споживачі).
  3. Рідка частина екосистеми – … (Гідросфера).
  4. Мешканці екосистеми, які дають всім організмам кисень – … (Виробники).
  5. Найтвердіша частина екосистеми – … (Літосфера).
  6. Мешканці екосистеми, які живуть у грунті і дають рослинам живильні речовини – … (Руйнівники).
  7. Частина екосистеми, яка складається з суміші газів – … (Атмосфера).

– Пропоную завдання для кожного ряду. Складіть з цих організмів ланцюг живлення. Кому я дам картки, той зі свого ряду вибирає ще 3 людини, і вже разом складаєте ланцюг живлення. (Дітям даються картки).

1 ряд: рослина → коник → шпак → сокіл

2 ряд: водорості → рачки → карась → щука

3 ряд: ялина → жук-вусань → дятел → яструб

– Визначте, до якої екосистемі відносяться ці організми?

1 ряд: екосистема луки,

1 ряд – Лісових виробників,

2 ряд – Лісових споживачів,

3 ряд – Лісових руйнівників.

Ялина, білка, дятел, береза, дощовий черв’як, яструб, мікроби, лось, білий гриб, дуб, миша. (Учитель читає вголос. Визначаючи назви, діти встають по рядах – физкультминутка).

3. Актуалізація знань.

– На минулому уроці ми з вами вивчали споживачів і руйнівників лісової екосистеми. Зараз подивимося фрагмент фільму «Жива і нежива природа», щоб згадати пройдений матеріал. (Компакт-диск «Світ природи». Додаток 1 )

– Розкажіть про роль птахів в екосистемі лісу. (Розповідь учня в Додатку 2 ).

– Розкажіть про взаємини дерев і жуків-короїдів. (Розповідь учня в Додатку 3 ).

– Який висновок ми можемо зробити з почутого?

Тварини не тільки беруть участь у кругообігу речовин, але і регулюють його.

Розкажіть про руйнівниках лісової екосистеми. (Розповідь учня в Додатку 4 ).

– Тільки лісова екосистема має замкнутий кругообіг речовин. Решта: озеро, болото, луг – мають незамкнутий круговорот речовин, тому перетворюються один в одного і прагнуть до лісу.

4. Постановка проблеми.

– На с. 63 прочитайте діалог Міші і Олени.

– Щоб відповісти на питання Олени, потрібно порадитися в четвірках.

Отже, озеро починає заростати і перетворюватися на болото, болото – в луг, а луг – в ліс.

Проблемне питання: Виходить, зрештою все навколо покриється лісом?

– Як же ви відповісте на проблемне питання? (Оформлення дошки в Додатку 5 ).

(Діти радяться в четвірках і відповідають, що безлісні ділянки з’являються знову і знову, т. К. Пожежі, повені, вирубка лісу, урагани й інші причини руйнують екосистеми.)

Спробуйте сформулювати тему уроку,

Як природа заліковує рани.

Оригiнал читайте here.

Також цiкаво

Share →

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

twelve − one =